dimanche 7 février 2010

Boeuf á la Bourguignonne


Hát igen, én is hónapokig győzködtem magam, hogy elkészítem a híres étket Julia Child után, de valójában Starfokker fordítását és tapasztalatát követtem. Azért az eredeti receptet is letöltöttem pdf formában.

Nem akartam a recepthez semmit hozzátenni, sem elvenni belőle, ezért lépésről lépésre úgy haladtam, ahogy írva volt. A végeredmény, valóban egy nem "light" marhahús étel. Természetesen én is főtt krumplit tálaltam mellé a biztonság kedvéért.

Elkészíteni könnyű, mert bármennyire is macerásnak tűnik, valójában a sütőé a szerep, és azt a pár órát kell kivárni, nade utána!:)

Természetesen, desszertként Júlia citrom tortája került az asztalra, vagy ahogy ő nevezte "tarte au citron".

Ő azt írta róla, hogy:

“This delicious, light tart is really a soufflé. The same filling is also attractive in little tart shells served for afternoon tea,” writes Julia Child" és mennyire igaz...

Mindezek után azt gondolom, kellenek az ilyen vacsorák is, főleg ebben a kellemes évszakban.

5 commentaires:

trinity a dit…

Szia,végre:))
Ugye, milyen jó kis kaja?? Nálunk is bejött, de már lehetne is újrázni...

belgasagok a dit…

nagyon jó kaja valóban:) azt gondolom ez még sokszor előugrik a fazékból

Raindrop a dit…

Helló ügyeske!
Én áprilisban fogom megcsinálni, addig halogatom. :D Szerintem tuti elrontom, így inkább messze elkerülöm.
A szülinapi nagy családi vacsorára viszont ezt álmodtam meg. Majd meglátjuk...

Limara a dit…

Én is halogatom már jó ideje, tegnap este megint megnéztem a filmet és legszívesebben azonnal megfőztem volna:))

belgasagok a dit…

Raind és Limara:) hát kicsit szégyellem magam, hogy még nem csináltátok meg:) Végtelen egyszerű és elkészíti magát, csak pályára kell állítani a fazekat:) Tapasztalat pedig, hogy kiválóan fagyasztható étel:)