samedi 3 avril 2010

Madárlátta sütemények Brüsszelből.

Azt hiszem, megint házhoz megyek a lófaszért, mert III. Alberttel kettesben megyünk haza az ünnepekre és ha minden jól megy, a húsvéti nyuszik és a többi "jelkép"  közé érkezünk szombat éjszaka, pontosabban 14 óra vezetés után. 

Gondoltam egyet és megfordítottam a dolgokat, nem otthon, hanem itt sütök és gondosan becsomagolva szállítom haza a finomságokat, hogy vasárnap csak a cipóban sült csülökre tudjak koncentrálni, Limara után szabadon. Péntekemet nagyon megszerveztem, mert a házszabály szerint hét órakor előrántottam a porszívót és sikerült megelőznöm a szomszéd sárga kis béka ordítását és a minden pénteken reggel hétkor, már az ablak alatt csörömpölő szelektív kukás zaját.

A takarítás után kis cetlivel a kezemben indultam volna, de a cetlit otthon hagyva szifonkába mondtam  fel, miket kell majd vásárolnom. Sikeresen csak három dolgot felejtettem el, ezért biciklire pattanva még egy utolsó kört tettem a helyi carrefourba és halálmegvető bátorsággal kezdtem hozzá Maci baromira diós és a húsvéti répatortájához. Tervek között szerepel még Limara tejfölös kalácsa is, de ez legyen meglepetés (magamnak).

Gâteau aux carottes de Pâques avec l'huile d'olive
Húsvéti répatorta olívaolajjal
  • 150 ml olívaolaj
  • 4 egész tojás
  • 15 deka nádcukor
  • 20 deka tisztított darált mandula
  • 10 deka durvára darált dió
  • fél citrom leve és héja
  • 1 csipet só
  • 30 deka finomra reszelt sárgarépa
  • 1 tk borkősav
  • 1 tk szódabikarbóna
az elkészítést lásd ott:) kár lenne azt is idekopizni:) nekem furcsa volt, hogy nincs benne liszt, de majd kiderül.

Gâteau aux noix
Baromira diós torta

Tészta:
  • 17 dkg liszt
  • 6 dkg darált dió (darálás előtt megpirítani)
  • 18 dkg cukor
  • 9 egész tojás (jó,jó tudom, hogy sok, de mégis!)
  • 3/4 dl rum
  • 1/2 cs. sütőpor
 Krém:
  • 4,5dl tej
  • 9 dkg liszt
  • 23 dkg porcukor
  • 30 dkg darált dió (szintén átpörkölt)
  • 25 dkg vaj
  • 2 cs vaníliás cukor
  • 3/4 dl rum
Elkészítés: íme...

Már csak be kell csomagolnom őket, hogy négy országon keresztűl kocsikáztassam őket és a családi asztalra kerüljenek, fogyasztásra.
Jó utat nekem:)

6 commentaires:

Belly a dit…

Igen,
Jó utat neked és a tortáknak:-)

Ez a diós jól hangzik:-)

Kellemes és Boldog nyuszit,4 országon keresztül:-)

Limara a dit…

Kellemes Húsvéti Ünnepet kívánok!

trinity a dit…

Azt hittem, nem blogoltál..Na, szép .....mióta nem voltam-bocs! Ez a torta király lehetett! Igazán lefotózhattad volna!

Unknown a dit…

Az az érzésem, lemaradtam valamiröl! Megsütötted a tortákat és elszállítottad Magyarországra? Komoly? Bár lehet, hogy valamit félreértek, de hát késöre jár már...

Hogy többet le csússzak semmiröl, fel is iratkoztam nyomban a követölistádra! Apropó a liszt nélküli répatortát lekvároskukta is megsütötte sikeresen, tehát aggodalomra semmi ok :o)

belgasagok a dit…

MAci :) biza lemaradtál:) Komolyan végig vittem. A répatorta kifejezetten nagy sikert aratott. A dióson van mit javítanom, de rajta vagyok:)

Unknown a dit…

Hát ennek nagyon örülök :o) A dióssal volt valami baki?