vendredi 11 décembre 2009

Buche de Noël


Bizonyára mindenki emlékszik (természetesen csak az időszámítás előtt szülöttekre gondolok) arra a tömény, csokoládékrémes fatörzstortára. Na itt Belgiumban csúcsra járatták ezt a süteményt és lett belőle a Buche de Noël, népies nevén "Karácsonyi fatörzs". Most így karácsony a boltok polcai tele vele, a rendesebb háztartásokban pedig elkészítik. Gondoltam, ha már ide evett a fene, felzárkózom a fatörzs sütők sorába és kihagyva belőle a keresztény áhítatot elkészítem a lehető legeredetibbet, amire azt írta egy feljegyezésben a szerzője, hogy a "tradicionális" karácsonyi sütemény.

Az elkészítése egyszerű és az érzékekre van bízva, mert nem receptből készítettem, hanem ahogy jöttek a gondolatok egymás után, sorjában.

Készítettem egy piskóta tekercset öt tojásból, majd elkezdetem a "klasszikusnak" mondott karamell krémet. A karamelkrémnél alapul vettem Beatbull vajkaramelláját és ebből készítettem krémet további tejszín, vaj és némi liszt hozzáadásával. A krém sajnos önmagamban is jó és érdemes játszadozni vele, mert ha kicsit tovább pirítjuk a cukrot és néhány csipet sót adunk hozzá, valami eszelős dolog jön létre. A krémet lehűtés után betöltöttem a piskóta
roládba, majd a maradékkal megkentem a külső felületét, és megpróbáltam a fatörzs formát elkészíteni. Ahogy láttam a boltokban és a képeken is, a Buche de Noël akkor az igazi, ha minden giccsel tele aggatják, ami számukra az ünneppel szóba hozható, pld. kismalac, gomba, meg a csillogó bisz-baszok etc.

A képen látható, az én fantáziámat is megmozgató és a kreativitás felső határát is súroló karácsonyi fatörzs.

következik a flódni....


4 commentaires:

Anonyme a dit…

elég futurisztikus a fatörzs! Azon gondolkodom, hogy mit keres rajta a malac??? Vagy már ez szilveszterre is készült? :)
Várom a flódnit és a bájglit! Meg mást is, de csak nem érkezik! :(((

belgasagok a dit…

futurisztikus igen:) lassan készülnek a dolgok , de majd most figyelj, mert egyik álmod válhat valóra. Azt mondtad most nem kell a shop:)

trinity a dit…

Ancsi nem érti....de én figyeltem: a belga fatörzs csakis malaccal együtt autentikus, anélkül mit sem ér:))))
Valld be, hogy a karamellkrém egy része menet közben elfogyott-nálam valószínű sűrű kóstolásnak esett volna áldozatul.
Várom én is a flódnit!!!
Off: próbáld ki Ancsi nürnbergi sütijét, gyorsan összerakható és valami frenetikusan jó-most hültek ki nálam....

belgasagok a dit…

próbálom, próbálom, csak idő kérdése és már kész is.
igen a karamellet nyalogattam, de szerencsére bele kalkuláltam:)