mardi 22 décembre 2009

töltött káposzta... chou farci



elmaradhatatlan ebben az ünnepi időszakban és az egyetlen étel, amit nem tudok megenni, pedig eszelősen finom (azt mondják). Amikor főzöm az egész házat átjárja a káposztaszag és nem győzök szellőztetni, sőt ahogy elkészül rohanok a fazékkal a tornácra, hogy még véletlenül se érezzem az illatát. Érdekes, olyan ez mint Beethoven és a zongorázás. Anno szerettem és tudom, milyen a jó töltött káposzta, de ma már nem tudnám megenni.
Minden titok benne van , a füstölt kolozsvári szalonna, a kolbász, a fűszeres "kolbászhússal" töltött, savanyított káposzta levelek, borókabogyó és a velős csont, természetesen a vecsési savanyított káposzta is:) Persze nem felejthetem el a friss és nagyon zsíros házi tejfölt sem, amiért kénytelen voltam megfagyni kicsit, de szerintem megéri, mert a káposzta házi tejföl nélkül olyan, mint a karácsony, veszekedés nélkül.
Ennyit a káposztáról:)
Je déteste

8 commentaires:

Limara a dit…

Nahát! Nem szereted a töltött káposztát?Pedig nagyon jól néz ki! Én sajnos nagyon.. :) Holnap főzöm is! :))

belgasagok a dit…

:))) én nagyon nem, de főzni tudom állitólag nagyon is jól:)

trinity a dit…

Micsoda kombináció...arra gondolok, hogy főzni jól tudod, de nem szereted....
Én mértékkel megeszem, de mivel senki nem rajong érte szűk családi körben,így kihagyom: anyós pajti főzi:))

trinity a dit…

Jajjjj, igen:)))
Már mi is veszekedtünk ma( csak úgy szolídan), hogy miért nem próbálta ki még az égősorokat, meg hol a többi dísz, meg nem férek semmihez a garázsban:DDDDDDDDDDDD Ezek szerint hozzuk a statisztikai átlagot?

belgasagok a dit…

trinity:) a statisztika fontos:) a mi égősorunk jó:) üzemel:)

naomihenger a dit…

Én meg imádom, de egyedül enném, mert Töki is olyan mint te. Gyere már vissza egy adaggal:))

belgasagok a dit…

ok, de te magyarazol majd a wiszérnek, hogy mi az a büdös:)

Anonyme a dit…

Káposzta nélkül nem karácsony a karácsony! de,
ha nem eszed, legalább fözöd! Én spec. imádom!!!! és csakis finom házi tejföllel :))) és friss, fehér kenyérkével